Gezonder eten tips/tricks en mijn ervaring

diary 3

Ik ben de laatste tijd bezig om iets gezonder te eten. Heel de vakantie heb ik een gezond tijdschema (dit klinkt erger dan het is) aangehouden, waardoor ik dus niet meer elke 5 minuten naar snoep greep. Dit is dus geen dieet! Ik ben namelijk anti diëten. Het is echt niks voor mij en ik houdt het echt maar een dag vol. Naast dat, is het ook heel slecht voor je. 

In dit artikel geef ik jullie dus wat tips om iets gezonder en met regelmaat te eten, waardoor je niet gelijk naar (ongezonde) snacks grijpt. Ik ben zeker geen expert, maar dit hielp bij mij het beste! 

Het tijdschema

Ik haat schema’s; het werkt nooit bij mij en me eraan houden is misschien nog een groter probleem. Toch moet je er een in je achterhoofd houden. Heel lichtjes, gewoon als een reminder. Dit hielp heel erg bij mij. Eerst gebruikte ik namelijk een heel zelfgemaakt schema op papier, maar je kunt wel raden hoe dat ging!!

07:30

Onbijt

10:00

 

12:30

Lunch

16:00

 

19:00

Avondeten

<

p style=”text-align:left;”>Dit tijdschema heeft mij veel geholpen. Het werkt, zoals ik al zei, als een soort reminder, (dus ga het niet boven je bed hangen, maar houdt het in je achterhoofd :)). Iedere tijd staat voor een maaltijd. Natuurlijk kan je ze geheel naar eigen gebruik aanpassen, want de een eet al om 18:00 uur avondeten en de ander om 19:30 uur. Zorg er alleen wel voor dat er ongeveer 2 uur tussen elke maaltijd zit. 
Ga je maaltijden niet twee weken van tevoren inplannen! Dit hield ik echt voor geen meter vol. Kijk gewoon dezelfde dag in de koelkast en haal er wat gezonds uit. Je hoeft er echt niet van alles voor in huis te halen.
Ook is het zo dat als je alles gaat inplannen, je lichaam gaat denken dat het een dieet is en oh no that’s wrong. Dit schema zorgt er alleen maar voor dat je op vaste tijden eet. Het werkt echt heel fijn, want als je dan naar een snack wilt grijpen, kan je bij jezelf denken, ‘Nou, ik ga over een half uurtje eten, dus dan kan ik nog wel even wachten!’.

Op 10:00 uur en 16:00 uur staat niks ingedeeld. Dit waren mijn snack tijden. Voor wat fruit of andere tussendoortjes. Je mag er echt van alles inplannen. Ook sweet stuff haha. (Dit gezonde schema is echt niet om nooit meer snoep te eten, maar gewoon om te zorgen dat je niet om de 5 minuten naar eten grijpt).
Wat ik deed was; ontbijt – yoghurt, tussendoortje 1 – appel, lunch – een paar boterhammen met pindakaas en chocopasta haha my favorite!!, tussendoortje 2 – wat crackers en avondeten kon van alles zijn. Ik at echt wel wat zoetigs op een dag, maar wel veel minder dan daarvoor.

Tips!!

Hoeveel dit dan ook lijkt op een dieet, het is niet zo. Je mag gewoon eten wat je zelf wilt en op de tijdstippen die je zelf inplant. Dit hielp bij mij gewoon heel goed en het was ook nodig, want je wilt niet weten hoeveel snoep ik at! Daarom heb ik nog wat tips

– Bouw dit patroon op. Je lichaam is nog gewend aan je oude eetpatroon, dus kan niet gelijk overschakelen naar je nieuwe. Wel is het fijn dat je regelmatig eet op een dag, maar ook weer niet té veel, dus honger krijg je echt niet. 

– Ik at als extraatje nog wat zoetigheid naast alle maaltijden. Je kunt het natuurlijk ook zo inplannen dat je om 16:00 iets zoets neemt, dan kun je er heel de dag op te verheugen!

– Wees niet te streng voor jezelf. Als er een feestje is, eet ik ook nog steeds alles wat los en vast zit. Het is feest, ga dan niet moeilijk doen en gun jezelf gewoon wat vrijheid.

Misschien heb ik dit wel té vaak gezegd, maar onthoud goed dat het geen (AFVAL) DIEET is. Je valt er echt niet van af, maar dit is meer voor de mensen zoals ikzelf, die echt om de vijf minuten naar food grijpen. Dit heeft me heel erg geholpen, want ik eet gewoon regelmatig en niet té veel: Gezond dus 🙂
Veel plezier met mijn tips en tricks en laat het zeker weten als je het zelf gaat proberen!

Love you Peopletjes
X

 

 

 

Advertenties

2 thoughts on “Gezonder eten tips/tricks en mijn ervaring

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s